mandag den 13. august 2018

Dyrholdet opgave A

Mål for dyreholdet
1. Vælg en bruger/borger gruppe
Børn (dagtilbud/indskoling)

Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese?
2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte?
At de får en forståelse og kendskab om kaninens levevilkår (hvad spiser en kanin
(fødekæde),hvad er de optimale forhold for kaniner at bo under etc.)
Kommunikation (at børnene i større grad lærer at aflæse kaninernes nonverbale
kommunikation/aflæse dyrenes tegn).

3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes
oplevelses- og læringsmuligheder?
Det skal være tilgængeligt for børnene. Det skal også placeres på en sådan måde,
at dyret ikke bliver stresset. Hvis det er et to-etagers bur, så har kaninen evt.
mulighed for at gå ovenpå, for at gemme sig for børnene.

4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at
introducere/bearbejde?
Levevilkår, fødekæde, økologi (fra jord til bord), dyrets anatomi

5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
At børnene lærer at håndtere kaninen og marsvinet, så dyret ikke kommer til skade.
At børnene får et større kendskab til kaninens og marsvinets levevilkår, evt. livscyklus,
fødekæde og hvordan dyrenes krop er opbygget. Derudover hvis børnene begynder
at bruge få eller flere faglige begreber om dyret.
Vi har tænkt på at tage et kanin og/eller marsvin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar